Supapă de decompresie STIHL
Supapa de decompresie STIHL asigură o compresie mai mică în cilindru și permite un proces de pornire cu un efort semnificativ mai mic.
Ce este o supapă de decompresie?
O supapă de decompresie este o supapă care facilitează depășirea contrapresiunii din cilindru la pornirea manuală a motorului. Această contrapresiune provine din amestecul de gaz care se află în cilindru, care așteaptă să fie comprimat și apoi aprins. Pe măsură ce pistonul se deplasează spre chiulasă, comprimă din ce în ce mai mult amestecul de aer-combustibil și astfel se confruntă cu o contra-presiune din ce în ce mai mare. În funcție de deplasare, depășirea manuală a acestei contrapresiuni necesită un efort considerabil. Pentru a face acest lucru mai ușor, există o supapă de decompresie. Dar nu toate supapele de decompresie sunt la fel. Ele diferă în primul rând prin modul în care sunt activate.
Despre funcția de bază a fiecărui motor
Toate motoarele cu ardere internă funcționează pe același principiu: un amestec combustibil-aer este aspirat în camera de ardere prin cilindru, puternic comprimat și apoi aprins. Acest proces duce în cele din urmă la mișcarea pistonului, care, pe de o parte, continuă procesul de compresie și aprindere și, pe de altă parte, împreună cu biela și arborele cotit, transformă mișcarea alternativă a pistonului într-o mișcare de rotație a arbore cotit. Acesta poate fi apoi folosit pentru a antrena alte componente, cum ar fi lanțul de ferăstrău al unui motoferăstrău STIHL.
Supapa de decompresie
Procesul de ardere din motor are nevoie de compresie pentru a funcționa. Și tocmai această presiune de compresie face uneori dificilă pornirea unui motor cu ardere internă fără demaror electric: la urma urmei, inerția mecanismului manivelei trebuie depășită, amestecul combustibil-aer trebuie aspirat și comprimat manual la o presiune de câțiva bari. Cu cât deplasarea motorului este mai mare, cu atât este necesară mai multă putere. Pentru a face procesul de pornire mai rapid și mai plăcut, STIHL dezvoltat un sistem de decompresie bazat pe o componentă mică, dar eficientă: supapa de decompresie STIHL.
Cum funcționează supapa de decompresie STIHL?
Pornire mai bună datorită sistemului de decompresie de pe cilindru
Pe scurt: supapa de decompresie deschisă de pe cilindrul motorului STIHL asigură reducerea presiunii maxime de compresie la pornire prin eliberarea gazelor din cilindru. Prin reducerea presiunii maxime de compresie, efortul necesar la pornirea dispozitivului motor poate fi redus semnificativ. Supapa de decompresie se închide automat la prima aprindere și este disponibilă puterea maximă a motorului. Acest lucru face mult mai ușor să porniți chiulasa. Atunci când supapa de decompresie se închide din nou, presiunea de compresie crește din nou și impulsul de pornire al cilindrului este utilizat pentru a iniția funcționarea normală a arderii.
Supapa de decompresie STIHL în detaliu
În viața de zi cu zi arată astfel: înainte de a porni ferăstrăul cu lanț, deschideți manual supapa de decompresie a ferăstrăului dumneavoastră STIHL. Supapa de decompresie se extinde în camera de ardere și asigură că presiunea de vârf a cursei de compresie este redusă și este necesară mai puțină forță pentru procesul de pornire. Cu alte cuvinte: Datorită supapei de decompresie, pistonul poate fi deplasat cu mai puțin efort. Amestecul combustibil-aer rămas în cilindru este dimensionat astfel încât să fie garantată o pornire fiabilă în orice moment, indiferent dacă motorul este rece sau cald. Închiderea automată a supapei de decompresie asigură puterea maximă de ieșire în toate condițiile de funcționare. Motounealta STIHL funcționează ca de obicei – doar cu un efort semnificativ mai mic pe sfoara demarorului la pornire.
Sisteme diverse de decompresie
Nu toate supapele de decompresie sunt la fel: diferă în primul rând prin modul în care sunt activate. Iată o prezentare generală a celor trei tipuri de sisteme de decompresie:
Acționarea manuală a supapei de decompresie prin intermediul unei pârghii de decompresie
Pârghia de decompresie este un dispozitiv pur manual care este folosit pentru a acționa supapa de decompresie din chiulasa. Funcția manetei de decompresie este garantată de un întinzător cu arc și îl trageți sau împingeți pentru a porni. Când motorul pornește prin acționarea mecanismului de pornire (de exemplu, sfoara de pornire la motoferăstraie și motoarele de bărci, kick starter sau pedale la mopede), gazele comprimate sunt eliberate din chiulasă și motorul poate fi pornit cu ușurință. Când motorul pornește, eliberați maneta, supapa se închide și motorul poate începe să funcționeze pe măsură ce începe compresia.
Decompresie semiautomată
Pentru această soluție de decompresie, trebuie să deschideți manual o singură dată supapa de decompresie înainte de pornire – aceasta se închide apoi automat la primele mișcări ale chiulasei. Acest lucru garantează densitatea optimă a amestecului de gaz cu cea mai simplă manipulare a mașinii. Toate supapele de decompresie STIHL de pe drujba mai noi funcționează conform acestui sistem semi-automat.
Decompresie automată
Sistemele pur automate pentru decompresie în motor instalate în motoarele STIHL 4-Mix® sau motoarele mașinilor de tuns iarba. La viteza demarorului, supapa de admisie este deschisă automat și se închide din nou automat folosind greutăți centrifuge atunci când viteza de demarare este depășită.
Poate fi montată ulterior o supapă de decompresie?
Practic da. Dacă există un dop orb în partea superioară a cilindrului pe motoferăstrăul dvs. STIHL, puteți presupune că puteți monta o supapă de decompresie acolo. Mecanicul nostru specializat va fi bucuros să vă ajute.
Add comment